reus.cat
Envia   |   Imprimeix   |   Twitter   |   Facebook

Què és el procés d’adaptació?

Anar a l’escola bressol implica una separació de l’entorn familiar, és a dir, d’aquell entorn que dóna seguretat als infants. Això comporta establir noves relacions (amb altres adults i infants), habituar-se a un nou espai i sovint a un nou horari.

Podria semblar que aquest procés només inclou als infants, però la realitat és que implica a infants, famílies i educadors/es. Hem de tenir present que cada infant és únic, i per això l'adaptació ha de ser personal i treballada conjuntament entre família i escola.

Com portem a terme el procés d’adaptació a l’escola bressol?

Des de l’escola intentem que el procés d’adaptació sigui viscut de forma positiva, tant per part dels pares i mares com dels infants. Nosaltres proposem un model, que des de la nostra experiència, creiem que és el més adequat per acompanyar a l’infant en aquest pas.

El centre facilita fer aquest procés, atenent i donant resposta a les diferents necessitats de cada infant i pretén propiciar el descobriment d'un entorn que els aportarà noves vivències i sensacions.

L’equip educatiu posa a disposició de les famílies un dia de portes obertes, en els quals els infants i les famílies tenen un primer contacte amb l’espai i el personal docent. D’aquesta manera les famílies poden gaudir de l’espai amb els infants, conèixer a l’equip educatiu i començar a crear un lligam. Ja que, una bona relació entre les famílies i l’escola, facilita el procés d’adaptació.

Recomanem una adaptació progressiva on l’assistència sigui continuada. Els infants fan un horari reduït durant els primers dies d’escola i a mida que va passant la primera setmana es va augmentant la permanència a l’escola fins arribar a l’horari sol·licitat per les famílies.